11 februari 2012

Former

Jag älskar att arbeta med runda mjuka former, så jag tänkte att jag kan ju försöka göra något hundliknande djur i min stil. Och såhär blev resultatet.
Andra bilder som jag tänkt på samma sätt och sen bara ritat är bland annat denna
Min teckningsstil är mjuk och en vän till mig beskrev det som "vatten". Det känns som en stor komplimang att få höra liksom väldigt roligt att känna av rörelserna, att liksom kunna sätta en beskrivning på sin stil. Mjuka vattenliknande drag, gärna i cirklar och ovaler och gärna många drag. 
Jag har alltid föredragit mjuka drag. I skiss jobbar jag gärna snabbt med, gör inga större detaljer på någon skiss utan det kommer senare, om jag vill skanna in den eller tuscha. 

En skiss bild, snabb, simpel, inga större detaljer, nästan anatomiskt korrekt. Men även denna är mjuk på många vis, med ett flyt från fingrarna till fötterna, precis som jag vill ha det. 
Alla bilder är gjorde av mig!
Sandra Bergström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar